CALISTRA 700 EP

Rendelhető
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
CALISTRA 700 EP
Cikkszám
trx-calistra

Új szelek fújnak a vizeken. De most nem vitorlát dagasztanak.

 

Lassan a múlté a benzingőz, a lóerő dübörgés, és az ordító motorzaj? Itt azért még nem tartunk, de a környezetvédelem, és a racionális energiafelhasználás a hajózásban is helyet kér magának, a gyártók pedig gyorsan reagálnak. Az elmúlt években hihetetlen fejlődésen ment keresztül az akkumulátor-technológia, és a korábban csak  horgászcsónakokat mozgató kismotorok már komoly hajókat repítő energiabombává váltak.


Calistra program, 2018-2021.

A nagy sikerű Calandra jacht után, itt az ideje, hogy mi is megfeleljünk a kor kihívásainak, de elsősorban ügyfeleink igényeinek. 2018. tavaszán tervező asztalra került az elektromos utód, és Calistra néven elindult új hajóépítő projektünk. Az ötletbörzén napvilágra jött seregnyi variáció után a végleges változat egyre közelebb van a vízre kerüléshez. Egy olyan hajó prototípusa debütált 2020. tavaszán a Budapesti Nemzetközi Hajókiállításon, amely egyedi szerkezeti elemeivel biztosít nagyfokú variálhatóságot a méretek tekintetében, letisztult, modern formavilága egyszerre ad esztétikai élményt és biztosít nagyfokú funkcionalitást. A végeredmény egy olyan modern külsejű hajó lett, amely sajátos formája ellenére hatalmas belső teret nyújt a hajózás bármely fajtájának, ergonómiailag gondosan megtervezett, meghajtásában pedig nemcsak erős, de csendes, környezetkímélő is.

A prototípus sikeres debütálása után, jelenleg az őssablon elemeinek legyártása folyik, mellyel párhuzamosan már az első hajók részegységei is készülnek. Az első hajók várhatóan 2021. nyár elején készülnek el.
A prototípushoz képest a végleges hajó magasabb szintű felszereltséget, az alumínium élek helyett lekerekített fényes műanyag felületeket, és felső napozó fedélzetet kap. A maximális kényelmi szempontokat és ergonómiát szolgáló változásokról hamarosan részletes tájékoztatóval is jelentkezünk.

 

Szóval lehet, hogy lassan stílust váltunk és mégiscsak motoros hajós paradicsom lesz a Balaton?

 

 

A projektről készült képeket ide kattinva tekintheti meg.

A Calistra hivatalos oldala IDE kattintva érhető el.

Részletek

Technikai paraméterek:

Hajótest hossza: 700 cm

Hajótest hossza fürdőplatformmal: 760 cm

Hajótest szélessége: 250 cm

Hajótest legnagyobb magassága:280 cm

Teljes súlya 20 LE elektromotorral: 1500 kg

Merülése: Max. 35 cm

Meghajtás: elektromos külmotor

Kategória: C

Szállítható személyek száma: 6

Fekvőhelyek száma: 3

Vízkiszorítás teljes terhelhetőséggel: 2500 kg

Napelemek névleges teljesítménye: 720W

Akkumulátorok:

Hajtásrendszer: 2x50Ah(48V)
Kényelmi és segédberendezések: 100Ah(12V)

Várható legnagyobb sebesség: 12-15 km/h

Átlagos üzemóra szám egy feltöltéssel napelem pótlás nélkül:

  • Eco mód: 2,5 óra
  • Normál mód: 1,5 óra

Javasolt motorteljesítmény elektromos motorral: 20 - 50 LE

Javasolt motorteljesítmény benzines motorral: 50-70 LE

 

Alapfelszereltség:

 

Hajótest, fedélzet:

 

  • Gelcoat borítású, színezett katamarán hajótest
  • Körbejárható fedélzet, csúszás mentes borítással
  • Hátsó, vízszintig nyúló, csúszás mentesített dupla fürdőplató tároló rekesszel
  • Járható, napelemmel borított orrkabin
  • Négy darab kabinablak, teljes fedélzet elválasztó, 3 tagos sötétített plexi-alu tolóajtó
  • Hátra tolással nyitható sötétített plexi szélvédő
  • Két tagos, 22 mm-es saválló acél korlátrendszer
  • 4 db saválló acél kikötőbika
  • 360 fokos navigációs körfény
  • Teljes utazó/tároló ponyvázat átlátszóelemekkel és szúnyoghálóval

Kabin:

  • Teljesen kárpitozott hálókabin, szövetkárpit matraccal
  • Tároló rekesz
  • Mosdó kabin, porcelán vízöblítéses wc-vel
  • Konyha panel hideg vizes inox mosogatóval, és egyégős inox gázfőzővel
  • 3 üzem módú, 60 l hűtőszekrény
  • Pakoló polcok
  • 1 db műbőr borítású ülés
  • Ergonómiailag tervezett műbőr borítású Flip-up vezető ülés
  • Kormányállás, műszerfal kapcsolókkal, elektromos visszajelző műszerekkel, távkarral, kormánnyal
  • 2 db műbőr borítású ülés a külső fedélzeten
  • Teljes szőnyegezés
  • Három elemes térelválasztó alu/plexi tolóajtó
  • Hátsó tároló rekeszek

Elektronika:

  • Napelem panelek névleges összteljesítménye 720w
    • Kabintető: 2 x 60W
    • Tető: 4 x 150W
  • 48V-os napelem töltésvezérlő Mppt funkcionalitással. A hajóban található összes akkumulátor feltölthető kizárólag napenergiával.
  • Akkumulátorok:
    • 2 db 48V-os 50Ah kapacitású LifePO akkumulátor biztosítja az energiát a hajtásnak. Az akkumulátorok párhuzamosan vannak kapcsolva így a rendszerkapacitása 100Ah. A kapacitás opcionálisan bővíthető 200Ah-ig.
    • 1db 12V-os 100Ah ólom-savas munka akkumulátor, a segédberendezéseknek, illetve kényelmi fogyasztóknak.
  • 240W-os 48/12-es DC-DC konverter biztosítja a segédakkumulátor töltését a főakkumulátorról
  • 230V-os töltést 3db fedélzeti töltő biztosítja az akkumulátoroknak:
    • 2db 7A-es LiFePO töltő
    • 1db 7A-es ólom-savas töltő
  • Digitális műszerek a műszerfalon:
    • Napelem: feszültség és kimenő áram
    • Főakkumulátor: Kapacitás, feszültség és leadott áram
    • Segédakkumulátor: feszültség
  • 6 méter érintés nélkül vezérelhető LED világítás.
  • 2db dupla USB csatlakozó egyenként 10W terhelhetőséggel
  • 2 db 12 V szivargyújtó csatlakozó egyenként 100W-os terhelhetőséggel
  • FUSION audio fejegység, tuner, bluetooth hangátvitel, 2 db hangszóró

 

Rendelhető kiegészítők:

 

  • Egyedi színezésű hajótest
  • Egyedi kárpitozás
  • Halradar gps navigációval, szoftverrel
  • LCD TV digitális tunerrel, antennával
  • Fedélzeti ablak hálókabinra
  • További napelemek
  • Oldalfények
  • Keresőfény
  • Fedélzeti zuhany – külső vízrendszerrel
  • Kötelező felszerelés
  • Test, orr és far fenderek
  • Algagátló festék
  • Hajólevél ügyintézés, szállítás, vízre tétel

 

Calistra program, 2018-2020.

A nagy sikerű Calandra jacht után, itt az ideje, hogy mi is megfeleljünk a kor kihívásainak, de elsősorban ügyfeleink igényeinek. 2018. tavaszán tervező asztalra került az elektromos utód, és Calistra néven elindult új hajóépítő projektünk. Az ötletbörzén napvilágra jött seregnyi variáció után a végleges változat egyre közelebb van a vízre kerüléshez. Egy olyan hajó debütál majd 2020. tavaszán a Budapesti Nemzetközi Hajókiállításon, amely egyedi szerkezeti elemeivel biztosít nagyfokú variálhatóságot a méretek tekintetében, letisztult, modern formavilága egyszerre ad esztétikai élményt és biztosít nagyfokú funkcionalitást. A végeredmény egy olyan modern külsejű hajó lesz, amely kecses formája ellenére hatalmas belső teret nyújt a hajózás bármely fajtájának, ergonómiailag gondosan megtervezett, meghajtásában pedig nemcsak erős, de csendes, környezetkímélő is.

Ütemezés: 

2018. február - április: tervek, makettek
2018. május - augusztus: siklófelületek prototípusa, tesztelése
2018. ősz - tél: a hajótest alsó részének legyártása
2019. tél - tavasz: belsőépítészet, meghajtó rendszer tervezése, fedélzet legyártása
2019. nyár: üres test vízrebocsátása, éles tesztek a vízen
2019. ősz - tél: tapasztalati változtatások végrehajtása, modularitás vizsgálata, belső építészet, kabin kialakítás
2020. március: Hivatalos bemutatkozás a Budapest Boatshow-n.

 

Ami biztos:

 

A létrejövő hajó egy sokoldalúságával több célnak megfelelő, olcsó bekerülési árú, és gazdaságosan üzemeltethető hajó, mely megfelel a környezetvédelmi előírásoknak, és az ezzel kapcsolatos társadalmi elvárásoknak, előre mutató környezetbarát üzemeltetésével pedig részese a fenntartható fejlődésnek.

 

 

A Calistra hajó kifejlesztése Magyarország Kormánya és az Európai Unió támogatásával, a GINOP-2.1.7-15-2016-01547 K+F pályázat segítségével valósult meg.

Adatok
Cikkszám
trx-calistra
Hasonló termékek
Vélemények
Átlagos értékelés:
5 (2 vélemény)
5
(2)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Még nem írt véleményt a termékről?
Harányi Gyula
Harányi Gyula
2020.03.11
 - 15:24
Kedves Gábor, a calistra.hu oldalon minden információt megtalálsz ami a hajót érinti.

Előreláthatólag május elején kerül vízre az RSD-én Szigethalom térségében, ahol menet közben vízen is megtekinthető és kipróbálható lesz.


A Balatonon szeptember első hétvégéjén, a Kenesei Hajókiállításon lesz tesztelhető.

Fontos tudni, hogy noha első hajónk teljesen vízre kész modell, a hajóra jelenleg még nem veszünk fel megrendeléseket, mert a tökéletes vásárlói elégedettség érdekében a kiállítási tapasztalatok birtokában további felszerelési és belső formavilági finomításokat hajtunk végre rajta.

A sorozatgyártás előreláthatólag szeptemberben indul, így a 2021-es szezonra az elektromos és a benzinmotoros változat párhuzamosan jelenik meg. Az első megrendeléseket is szeptembertől élesítjük.
Előnyök: 0-
Hátrányok: -
Bérchegyi Gábor
Bérchegyi Gábor
2020.03.11
 - 15:13
Mikor lesz róla bemutató videó. Menyibe fog kerülni a hajó?
Előnyök: -
Hátrányok: -