Új szelek fújnak a vizeken. De most nem vitorlát dagasztanak.

Lassan a múlté a benzingőz, a lóerő dübörgés, és az ordító motorzaj? Itt azért még nem tartunk, de a környezetvédelem, és a racionális energiafelhasználás a hajózásban is helyet kér magának, a gyártók pedig gyorsan reagálnak. Az elmúlt években hihetetlen fejlődésen ment keresztül az akkumulátor-technológia, és a korábban csak  horgászcsónakokat mozgató kismotorok már komoly hajókat repítő energiabombává váltak.
Az új típusú akkumulátoroknak köszönhetően az elektromos meghajtású hajók nemcsak erősek és gyorsak lettek, de lényegesen több időt is kint maradhatnak a vízen, köszönhetően a motorok kedvező fogyasztásának. Szóval lehet, hogy lassan stílust váltunk és mégiscsak motoros hajós-paradicsom lesz a Balaton? :)

 

Calistra program, 2018-2022

A nagy sikerű Calandra jacht után, itt az ideje, hogy mi is megfeleljünk a kor kihívásainak, de elsősorban ügyfeleink igényeinek. 2018. tavaszán tervező asztalra került az elektromos utód, és Calistra néven elindult új hajóépítő projektünk. Az ötletbörzén napvilágra jött seregnyi variáció után a végleges változat egyre közelebb van a vízre kerüléshez. Egy olyan hajó debütált 2020. tavaszán a Budapesti Nemzetközi Hajókiállításon, amely egyedi szerkezeti elemeivel biztosít nagyfokú variálhatóságot a méretek tekintetében, letisztult, modern formavilága egyszerre ad esztétikai élményt és biztosít nagyfokú funkcionalitást. A végeredmény egy olyan modern külsejű, hatalmas belső terű katamarán lett, amely sajátos formája ellenére is hatalmas belső teret nyújt a hajózás bármely fajtájának, ergonómiailag gondosan megtervezett, meghajtásában pedig nemcsak erős, de csendes és környezetkímélő is.

A prototípus sikeres debütálása után, legyártottuk az őssablon elemeit, és elkészült a sorozatgyártás első hajója.

A végleges modell első nyilvánosság elé kerülése a 2022. évi Boatshow, ahol a hajó megtekinthető, sőt már meg is vásárolható.
A prototípushoz képest a végleges hajó magasabb szintű felszereltséget (pl. kikötő kamerák, tabletről vezérlés, elektromos horgonycsörlő, stb.), flexibilis, nagyobb teljesítményű napelemeket, az alumínium élek helyett lekerekített fényes műanyag felületeket, és felső napozó fedélzetet kapott. A maximális kényelmi szempontokat és ergonómiát figyelembe véve kimagasló értékekkel bír a hajó.

 

 

Technikai paraméterek:

Hajótest hossza: 700 cm

Hajótest hossza fürdőplatformmal: 760 cm

Hajótest szélessége: 250 cm

Hajótest legnagyobb magassága: 280 cm

Teljes súlya 20 LE elektromotorral: 1.700 kg

Merülése: Max. 35 cm

Meghajtás: 20 LE Golden EZ elektromos külmotor

Kategória: C

Szállítható személyek száma: 6

Fekvőhelyek száma: 3 + 2

Vízkiszorítás teljes terhelhetőséggel: 2.500 kg

Napelemek névleges teljesítménye: 800W

Hajtásrendszer akkumulátora:  2 x 50 Ah (48V) Golden Lítium akkumulátor

A rendszer további egységekkel bővíthető
Várható legnagyobb sebesség: 12-15 km/h

Átlagos üzemóraszám egy feltöltéssel napelem pótlás nélkül:

  • Eco mód: 2,5 óra
  • Normál mód: 1,5 óra

Javasolt motorteljesítmény elektromos motorral: 20 – 50 LE

Javasolt motorteljesítmény benzines motorral: 50-90 LE

 

Alapfelszereltség:

Hajótest, fedélzet:

Hajótest, alsó fedélzet:

  • Gelcoat borítású, színezett katamarán hajótest
  • Körbejárható fedélzet, csúszás mentes borítással
  • Hátsó, vízszintig nyúló, csúszás mentesített dupla fürdőplató tároló rekesszel
  • Járható, napelemmel borított, kabinablakkal ellátott orrfedélzet
  • Négy darab kabinablak, teljes fedélzet elválasztó, 2 tagos sötétített plexi-alu tolóajtó
  • Hátrahúzással nyitható, sötétített plexi szélvédő
  • Két tagos, 22 mm-es saválló acél korlátrendszer
  • Elektromos horgonycsörlő horgonnyal
  • Horgonykamra
  • 4 db saválló acél kikötőbika
  • 2 db lehajtható acél kikötőbika
  • Első, hátsó kikötő kamera wifivel
  • Teljes hátsó utazó/tároló ponyvázat átlátszó elemekkel és szúnyoghálóval
  • 2 db automata fenékvíz szivattyú

Felső fedélzet:

  • 22 mm-es saválló acél korlát
  • 6 db flexi napelem panel
  • Matracozott napozó felület 2 fő részére
  • 360 fokos navigációs körfény

Kabin:

  • Teljesen kárpitozott hálókabin, szövetkárpit matraccal, párnákkal
  • Közel 1,5 m3-es orr-tárolórekesz 3 ajtóval
  • Mosdó kabin, Porta Potti wc-vel, tükörrel, világítással
  • Konyha panel hideg vizes inox mosogatóval, és egyégős inox gázfőzővel gázpalack nélkül
  • 3 üzem módú, 60 l hűtőszekrény
  • 45 literes ivóvíztartály nyomáskapcsolós szivattyúval
  • Pakoló polcok, tároló rekeszek
  • Gardrób
  • Kivehető asztal
  • 1 db 2 személyes kárpitozott üléspad
  • Ergonómiailag tervezett emelhető, csúsztatható Flip-up vezető ülés
  • Kormányállás, műszerfal kapcsolókkal, elektromos visszajelző műszerekkel, távkarral, bekötött kormánnyal, tablettel
  • 2 db kárpitozott ülés a külső fedélzeten
  • Teljes padlóborítás EVA deck fedéssel
  • Két elemes térelválasztó alu/plexi tolóajtó
  • Hatalmas hátsó tároló rekeszek

Elektronika:

  • Napelem panelek névleges összteljesítménye 800 W
    • Kabintető: 2 x 100W
    • Tető: 6 x 100W
  • 48V-os napelem töltésvezérlő Mppt funkcionalitással. A hajóban található összes akkumulátor feltölthető kizárólag napenergiával.
  • Akkumulátorok:
    • 2 db 48V-os 50Ah kapacitású LifePO akkumulátor biztosítja az energiát a hajtásnak. Az akkumulátorok párhuzamosan vannak kapcsolva így a rendszerkapacitása 100Ah. A kapacitás opcionálisan bővíthető 200Ah-ig.
  • 300W-os 48/12-es DC-DC konverter biztosítja a fedélzeti berendezések 12 voltos működését.
    • Töltés: Napelem vezérlőn keresztül és 2db 7A-es LiFePO töltővel
  • Digitális műszerek a hajón:
    • Napelem: feszültség és kimenő áram felhasználása
    • Fő akkumulátor: Kapacitás, feszültség és leadott áram
    • Tablet: Teljes motorvezérlési applikáció, kikötő kamerák képei
    • Motor visszajelző
  • 6 méter LED világítás, ledes spot fények, elektromos kürt
  • Navigációs fények
  • USB és hagyományos szivargyújtó csatlakozók, egyenként 10W terhelhetőséggel
  • Kenwood audió fejegység, tuner, Bluetooth hangátvitel, 4 db hangszóró

Rendelhető kiegészítők:

  • Egyedi színezésű hajótest
  • Egyedi kárpitozás
  • További 2 alvó ágy a hátsó fedélzetre
  • Halradar gps navigációval, szoftverrel
  • LCD TV digitális tunerrel, antennával
  • Még nagyobb teljesítményű napelemek
  • Távirányítású keresőfény
  • Fedélzeti zuhany
  • Kötelező felszerelés
  • Test, orr és far fenderek
  • Algagátló festés
  • Calistra szállító tréler
  • Hajólevél ügyintézés, szállítás, vízre tétel

Árak 2023:

Calistra hajótest a fenti felszereltséggel: Nettó 18.190.000,- Ft

Calistra hajótest a fenti felszereltséggel és motorizációval: Nettó 21.190.000,- Ft

A létrejövő hajó egy sokoldalúságával több célnak megfelelő, olcsó bekerülési árú, és gazdaságosan üzemeltethető hajó, mely megfelel a környezetvédelmi előírásoknak, és az ezzel kapcsolatos társadalmi elvárásoknak, előre mutató környezetbarát üzemeltetésével pedig részese a fenntartható fejlődésnek.

A Calistra hajó kifejlesztése Magyarország Kormánya és az Európai Unió támogatásával, a GINOP-2.1.7-15-2016-01547 K+F pályázat segítségével valósult meg.