F 300-350

Nézet:
Sorrend:
Nézet:
Sorrend:

A Yamaha a nagy hajók nehézsúlyú elvárásainak megfelelve hozta létre az 5.3 literes F350-es úttörő 4 ütemű V8-as csónakmotorját. Kiemelkedő szintű erőnek és nyomatéknak a kombinációja sima, kifinomult teljesítménnyel ötvözve, ami modern, szofisztikált, könnyűfutású hajótesthez illeszkedik.

Beépített EFI (elektronikus üzemanyag-befecskendező) rendszer a tisztább teljesítmény és jobb üzemanyag-felhasználás érdekében. Köszönetően a PrimeStart rendszernek az indítás ugyanolyan egyszerű, akár egy személyautónál. Valamint a digitális drive-by-wire technológia segít kézben tartani az irányítást.

Az F350 egy gyönyörű, áramvonalas kialakítást kapott, ami vonzza a tekinteteket akármerre is hajózik.



5,3 literes 60° V8, DOHC, EFI

A nagy erejű V8 motor modern EFI rendszert, könnyű kovácsolt dugattyúkat és hengerenként 4 túlméretes szelepet alkalmaz. A két akkumulátoros töltési rendszernek köszönhetően még hosszabb, alapjáraton történő haladás után is bőséges energia áll rendelkezésre az indításhoz.

Ellentétes forgású propelleres modellek

A standard ikermotoros elrendezés (amikor mindkét propeller egy irányba forog) oldalra húzza a hajót, ezért nehezebb a kormányzása, főleg nagyobb sebességeknél. Az F300 és F350 modellek ellentétes irányban forgó propellerekkel is kaphatók, amelyekkel kiegyensúlyozott hajtás érhető el a normál elrendezés mellett.

Digitális hálózati műszerek

A digitális műszerek a motorteljesítmény és hatásfok maximalizásához szükséges információkkal szolgálnak: Multifunkciós tachométer: fordulatszám; üzemidő; dőlésszög; olajnyomás; és figyelmeztető lámpák; valamint a Sebességmérő/üzemanyagszintmérő: sebesség; üzemanyagszint; és fogyasztás.

Változtatható vezérműtengely-beállítás (VCT)

A VCT rendszer precízen irányítja a vezérműtengellyel a szívási ütemet, és ezzel a teljes fordulatszámtartományban növeli az égés hatékonyságát. A precíz szelepvezérléssel maximális nyomatékot ér el, főleg a 2000-3500 rpm tartományban. Ezekkel a motorokkal még nagyobb yachtok is könnyen és gyorsan siklásba hozhatók.

Mikroszámítógépes motorvezérlés (ECM modul)

Ez a mikroszámítógép a motor „agya". Folyamatosan figyeli a beérkető adatokat és beállításokat, biztosítja az egyenletes járást és optimális gyújtásbeállításokat, és automatikusan aktiválja a figyelmeztető és védelmi rendszereket. A szervizcsatlakozón keresztül a Yamaha szervizben könnyen diagnosztizálhatják az esetleges problémákat.

PrimeStart™

A csak Yamaha motorokon megtalálható PrimeStart™ szívató nélküli rendszerrel a külmotor indítása olyan könnyű, mint egy személyautóé. Csupán a kulcs elfordításával indítható a motor hidegben is, nincs szükség hagyományos szívató használatára.

Dual In-bank™ kipufogó és kovácsolt motortartók

A kipufogórendszer csövei a hengerblokkok között haladnak, ezzel a motor mérete csökkenthető volt. Az égéstér kialakítása segíti a hatékonyabb égés megvalósítását. Ezenkívül a motor minden része masszív felépítésű. A kovácsolt alumínium tartók és túlméretek tartókeret extra szilárdságot biztosít és csökkenti a zajt és a rezgéseket.

Széles tartományú motoremelő- és döntő rendszer

A rendszerrel a Yamaha motor még sokoldalúbban használható. A nyomógombos vezérléssel a motor emelése és döntése könnyű és gyors. A motor -4° és +16° között dönthető, a negatív beállítások segítik a gyorsulást, és gyorsan siklásba hozzák a hajót.