Epropulsion

Nézet:
Sorrend:
Nézet:
Sorrend:


Komoly versenytársat kapott a német precizitás elektromotoros megnyilvánulása, a Torqueedo. A márkára jellemző szögletesen modern, hangsúlyozottan indusztriális stílus az Epropulsion motorjain is fellelhető, és az erős hasonlóság nem véletlen. A tajvani gyártó a Torqueedo által évek óta kisajátított piaci szegmenst vette célba, rögtön több modellel, igény szerinti kormányzási móddal és szárhosszal, valamint egy kajakra, kenura szerelhető mini motorral, valamint egy perem motorral.
Az Epropulsion 2018-as piacra kerülését nagy várakozás előzte meg, mert noha felbukkantak bemutató darabok a 2017-es őszi hajókiállításon, a tényleges forgalmazással gondosan megvárták a szezonkezdetet.
A vízen 3 modell különböző változataival találkozhatunk. Az alapgép a Spirit, kb. a 3 LE benzines motor erejével készül a vízek meghódítására, a Navy ugyanezt 6 és 9 lóval próbálja. Mindkét típus rendelhető kézi, vagy távkaros irányítással, rövid, vagy hosszú tribbel. A meghajtásról a már jól bevált lítium-ionos akkuk gondoskodnak, amelyek nem olcsók, de tényleg nagyon takarékosak és megbízhatóak. Míg a Spirit modelleknél az akku tartozék, a Navy-nál külön kell megvásárolni.

Néhány érdekesség a motorokról:
- a Spirit akkumulátora lebeg a vízen, ha véletlenül beleejtenénk
- a készülékek digitális kijelzője egyúttal napelem is
- a beépített biztonsági kapcsoló azonnal leállítja a motort, ha a csiga bármivel ütközik
- a motorok szénkefe nélküliek, és egyenárammal működnek
- a Navy motorokhoz két különböző, eltérő menet emelkedésű csigát kapunk
- a motorok nagyon csendesek, max. 60 dB hangosak (halkak)

További információk, leírások, műszaki és összehasonlító adatok: 

              







És hogy mit tudnak a valóságban?